måndag 17 december 2012

listen på min lista


Jag är världsmästare på att göra listor. Bokstavligt talat. Jag gör listor hela tiden. Så därför hade jag tänkt att visa en liten lista på alla saker jag ska passa på att göra och äta så att jag inte glömmer bort något i stundens hetta. Den fullständiga har jag nedskrivet i mitt block men med tanke på längden får ni den lite mer komprimerade. Det jag saknar allra mest är att kunna gå runt i trosor, dricka mjölk ur paketet, sjunga högljutt, inte behöva sitta instängd på rummet, kissa med öppen dörr, åka bil, gå i mammas garderob när klädångesten infinner sig, sitta framför brasan, mysa med en film och ha middagsgaster.

Jag ska även passa på att äta blodpudding, falukorv, palt, renskav, pappas kassler, fiskgryta, risgrynsgröt, pinkladyäpplen, vaniljyoghurt som inte smakar sockerchock, paella, mammas söndagslax, leverpastej, avokado, hembakat bröd och även löjrom. Fy tusan vad gott. Så nu vet ni mamma och pappa vad jag förväntar mig när jag kommer hem.

Igår när jag gick på stan vart jag så sugen på mjölk att jag fick lov att köpa mig en pint. När jag står i kassan säger kassörskan Det bästa med mjölk är att den går utmärkt att frysa in. Jag tappade min haka. Frysa in mjölk? Inte med mig i närheten.
Så ni bör fylla kylen med mjölk också innan jag kommer hem.


1 kommentar:

  1. Hej

    Är det OK om vi bryter av med Torskrygg bourguignon på söndag kväll eller ....

    SvaraRadera