måndag 3 december 2012

Jul i våra hus



Pannkakspartaj
Jag och Rakel utnämndes som bulltanterna. Eller det var nog vi själva som gjorde det när jag tänker efter.




Jul för mig är när man sätter på juldängan All I want for christmas is you och sjunger med som om man var ensam i norrlands skogar där endast renarna kan se ens armar flyga hit och dit. Dessvärre eller lyckligtvis känner jag mig så hemma här att det även blev en liten danssväng i Hannas kök. Så nu är det officiellt jul.

Och när det är jul får man baka lussebullar, kola och knäck. Så igår trängdes vi alla tjejer i Hannas kök och bakade det för kung och fosterland.  Julmusiken hördes knappt för att babbel, hur man skulle rulla bullarna, om det skulle vara mandel i knäcken eller inte och om det var två dl sirap i kolan eller 2 msk? Alla ville göra på sitt eget vis och trots alla odds brändes ingenting. Mitt i allt glöggdrickande, julkalendertittande och mysande kom vi även på att steka pannkakor i massor.

På bussresan hem satt jag bredvid en kina-tant. Hon var så söt att jag bjöd henne på en lussebulle. Tänk att pepparkakor kan göra en så snäll.

2012 första advent kommer helt klart att gå till historien.


1 kommentar:

  1. Du är ju hur snäll som helst. Vad tyckte hon om lussebullen?

    SvaraRadera