måndag 11 februari 2013

Norrland reunion

Träningspass på Oxford Street





varför krångla till det?


Då är man hemma igen efter en fartfylld norrlandshelg med tjerjerna mina. Känns så konstigt att det känns så skönt att komma hem, jag menar jag har ju bara bott här i några veckor men det känns verkligen som hemma.

Helgen har varit super, fram för allt var det så skönt att bara få krama om tjejerna, särskilt Julia eftersom jag inte träffat hennes sedan i slutet av Augusti. Hon är sig lik, samma goa skratt och roliga uttryck!

Det har blivit många norrlandsskämt, godis, pubsnack, studentkäk, och shopping. Nästan ingen sightseeing, bara en marknad som jag faktisk besökte för första gången och bussresor som visade upp staden.

Lördagskväll stavades klackarna mot taket och jag kan berätta att jag dansat med arsenalspelaren Kieran Gibbs, kanske man ska satsa på att bli fotbollsfru? Då skulle jag inte behöva sitta med pluggböckerna något mer i alla fall.

Söndagen var vi alla sega så på kvällen myste vi i den fina lägenheten, streamade melodifestivalen, käkade svenska gottigheter så som Bullens korv, ballerinakakor och godis. Ett och annat gapskratt han vi också med.

Jag har säkert glömt berätta en massa saker som vi har gjort men så blir det lätt när man gör så mycket på kort tid. Vistelsen avslutades i alla fall i säkra kvarter, nämligen hemma hos mig. Jag visade runt närområdet och bjöd på scones med te.
En fin avslutning på en fin helg helg.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar