torsdag 21 februari 2013

Far och dotter


Dagen till ära tog min kära fader ledigt från jobbet igår. Av någon särskild anledning? Bara för att han tycker om mig så mycket och ville ha lite kvalitetstid med londonbruden hans. Det var så mysigt. Pappa och jag är mycket sämre på att hitta på saker tillsammans än mamma och jag. Vi har varit och rest tillsammans, gått på spa och haft shoppinglördagar medan jag och pappa bara spelar någon pingismatch då och då. Så därför var det härligt att få ha långstolpen alldeles för mig själv.

Vi övningskörde, var ute på skogsäventyr och kollade på vår favoritfilm Hornblower. Eller skogsäventyr var väl kanske att ta i, vi tog bilen till skogen, gick i typ tio minuter och sedan grävde vi ner oss i en snödriva och grillade korv och åt mackor med varm choklad. Jag menar det är ju ändå det som är det bästa, att få äta sin matsäck inte själva skidåkningen eller så.

Pappa hann även med att boka en biljett till London under våren vilket jag ser fram emot mycket. Trots att vi hade en rätt så lugn dag somnade jag i hans famn under eftermiddagen och spann som en stor tjock katt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar