söndag 25 november 2012

Precis som det ska vara

Gratis middag smakar nästan ändå lite bättre


Superkockarna


När jag kommer hem och börja tycka att Övik är Dövik kommer jag nog drömma mig tillbaka till fredagsskvällen. Allt gick så otroligt lent och jag var på så himla bra humör. Först blev vi tjejer bjudna på middag och dryck på en asiatisk/indisk restaurang och sedan clubbade vi på Rihannas "stammisställe". Hur de tjänar pengar på detta är för mig oklart men i dessa stunder är jag glad för mitt svenska utseende. Jag vet att det låter rätt hårt men det är en ytlig värld vi lever i så varför inte bara rida på vågen?

Idag på förmiddagen drog jag och några tjejer till svenska kyrkans julmarknad. Jag hade lovat mig själv att inte börja tänka på julen innan december men när det finns glögg, lussebullar, tunnbröd, hembakat svenskt fika och andra svenska delikatesser som ballerinakakor och gravlaxsås är det svårt att inte ryckas med. Egentligen hade vi tänkt att bara ta oss en snabb titt men stämningen var för god och i och med gratis påtår på kaffet satt vi där väldigt länge och diskuterade idiotiska lärare. Helt ärligt, finns det något bättre samtalsämne eller?

Lördagen avslutades med tjejmiddag hos Kristina. Ursprungsplanen var att vi skulle ha trerättersmiddag med allt från räckcocktail och gino men när vi såg falukorven i kylskåpet ändrade vi oss snabbt och körde på korvstroganoff istället. Kan nog vara den godaste jag nånsin gjord, med hjälp av Cornelia och Elsa som klämde på tomatpurénstuben.

Med mycket kärlek i form av goda vänner och kladdkaka i magen kommer jag garanterat att sova som en prinsessa ikväll.

Och det bästa av allt, jag har hela söndagen kvar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar