söndag 23 september 2012

NOTTING HILL


Mys med kladdkaka, skvaller och svenskt godis.
Shauna, kan ju vara världens charmigaste 15åring!




Inte den riktiga bokshopen men nästan därtill!

Efter regn, blåst och lila fingrar finns det inte mycket som slår en kopp varm choklad.
Sådärja, ännu en helg att ta med sig till graven. Där hemma brukar de flesta ha söndagsångest men här är söndagar min favoritdag för då får man fara på härliga marknader och upptäcka London. Hela veckan har jag varit förkyld så det passade riktigt bra med en lugn helg. Eller lugn och lugn, här gör man saker hela tiden men det är inte så att jag har festat hela natten eller sprungit ett marathon om man säger så.

I fredags var jag över hos grannarna och hade movienight. Elsa somnade i soffan efter en kvart men jag och Shauna var riktiga tuffingar och hölls oss vakna hela filmen genom.

Idag har jag äntligen varit i Notting Hill, en plats jag alltid velat besöka ända sedan jag fick veta att jag skulle flytta till London. Dessvärre bjöd London på ett riktigt busväder att vi ägnade mest tid inne på en café med stora skinnsoffor.

Kan inte fatta att det gått en månad nu, tiden går så himla fort. Ena stunden känns det som om jag bott här i hela mitt liv och nästa sekund som om jag är en virrig turist.

Fast när folk frågar en om vilken buss de ska ta och jag kan visa vägen så klassas man väl ändå som London-bo?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar