onsdag 3 oktober 2012

Min mamma




Min mamma.
Min mamma är glad, ivrig och hungrig på livet. Min mamma är den som ser till att saker och ting blir gjorda. Min mamma är inte den som räds för de nya. Min mamma gillar äventyr. Min mamma gör den bästa ceasarsalladen. Min mamma är den som helst plötsligt kan bjuda upp till vals i köket. Min mamma kör bil som en galning. Min mamma gråter så fort man gör ett uppträdande. Min mamma är engagerad och driven. Min mamma är den som klampar in när man sitter på toan. Min mamma är den som säger åt mig att göra de oväntade. Min mamma är en fighter. Min mamma ser möjligheter. Min mamma har pondus. Min mamma är klok och vet vad hon vill. Min mamma är den som uppmuntrar mig att vara mig mig själv. Min mamma är min förebild.

Men framförallt så är min mamma Min och det finns inget jag är gladare för. Jag har aldrig spenderat så mycket tid från henne som nu och det är först då man förstår vilken jäkla klippa hon är. Jag saknar prästost, mitt hus och närheten till allt. Men det finns inget jag saknar så mycket som mammas kramar.

Grattis på födelsedagen mamma. Jag älskar dig.


1 kommentar: