onsdag 4 mars 2015

Chilliwack, Harrison lake och den amerikanska gränsen




Tänk dig vad coolt att ligga på stranden om somrarna och överblicka snötäckta bergstoppar.


Ena foten i Canada och andra i USA.



Kombinationen av att Henry valt att sluta jobba och att Heather tycker att jag ska passa på att njuta av Vancouver de sista veckorna ledde till att Henry idag tog med mig på en liten roadtrip till hans förra hemstad Chilliwack. Han har pratat om detta så länge och idag passade vi på då solen sken och körde längs med höga berg och djupa skogar. Att spendera fem timmar i bilen gör inte så mycket när man har häpnadsväckande natur utanför fönstret.

Så nu vet jag var Henry hade sin första dejt, var han brukade bada om somrarna och hans gamla hus. Han visade mig även "Vagina Mountain" så som han kallade det och det är berget som delar gränsen mellan Canada och USA. Enligt honom ser det ut som en vagina vilket jag tycker är rätt lustigt då han är en djupt kristen man och aldrig yttrar könsord annars. Jag fick även veta att han provat på att hångla med kille i ungdomens dagar. Den där karln slutar aldirg förvåna mig alltså.

Men han ser mig som den där dottern han aldrig haft och att han kör mig i timmar bara för att jag ska kunna säga att jag varit är i USA är något som verkligen bevisar hur snäll han är.

Vimsig, hopplös och tafatt. Men otroligt snäll, det är Henry det.


1 kommentar:

  1. Annacarin Holmgren4 mars 2015 kl. 07:34

    Så fantastiskt schysst av Henry! Vilket nöje!

    SvaraRadera